5 כלים חיוניים ל-Email Marketing Analytics

שיווק בדוא"ל הוא מרכיב מכריע בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוצלחת, אבל פשוט שליחת מיילים אינה מספיקה. כדי לבצע אופטימיזציה אמיתית של מסעות הפרסום שלך בדוא"ל ולהשיג תוצאות משמעותיות, עליך לעקוב ולנתח את מדדי הביצועים שלך. למרבה המזל, יש מגוון רחב של כלי ניתוח רבי עוצמה זמינים שיעזרו לך לעשות בדיוק את זה. במאמר זה, נסקור חמישה כלים חיוניים לניתוח שיווק בדוא"ל שיכולים לעזור לך להבין את הקהל שלך, לעקוב אחר מדדי הדוא"ל שלך ולקבל החלטות מונחות נתונים כדי לשפר את מסעות הפרסום שלך. ממרכזי מחוונים לניתוח בזמן אמת ועד ליכולות פילוח ומיקוד מתקדמות, הכלים האלה מציעים את כל מה שאתה צריך כדי לקחת את שיווק האימייל שלך לשלב הבא ולהשיג תוצאות טובות יותר מאי פעם. אז אם אתה מוכן להטעין את מסעות הפרסום שלך בדוא"ל, המשך לקרוא כדי לגלות את הכלים המובילים לניתוח שיווק בדוא"ל!

11 הכלים הטובים ביותר לשיווק בדוא"ל

החשיבות של ניתוח שיווק בדוא"ל

שיווק בדוא"ל הוא דרך יעילה ביותר להתחבר לקהל שלך ולהניע מכירות, אבל זה לא מספיק פשוט לשלוח מיילים ולקוות לטוב. כדי לבצע אופטימיזציה אמיתית של מסעות הפרסום שלך בדוא"ל ולהשיג תוצאות משמעותיות, עליך לעקוב ולנתח את מדדי הביצועים שלך. ניתוח שיווק בדוא"ל מאפשר לך למדוד את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלך ולקבל החלטות מונחות נתונים כדי לשפר את התוצאות שלך.

על ידי מעקב אחר מדדי מפתח כמו שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים ושיעורי המרות, אתה יכול לקבל תובנות חשובות לגבי מה עובד ומה לא. אתה יכול לזהות אילו שורות נושא מהדהדות את הקהל שלך, אילו קריאות לפעולה מניבות הכי הרבה קליקים ואילו פלחים מהקהל שלך הכי מעורבים. חמוש במידע זה, תוכל לבצע שיפורים ממוקדים במסעות הפרסום שלך ולמקסם את החזר ה-ROI שלך.

מדדי מפתח למעקב בניתוח שיווק בדוא"ל

לפני שנצלול אל הכלים המובילים לניתוח שיווק בדוא"ל, חשוב להבין את מדדי המפתח שאתה צריך לעקוב אחריהם. להלן כמה מהמדדים החשובים ביותר שכדאי לפקוח עליהם עין:


שיעור פתיחה: אחוז הנמענים שפתחו את האימייל שלך. מדד זה יכול לתת לך תובנות לגבי האפקטיביות של שורת הנושא ותוכן האימייל הכולל.


שיעור קליקים: אחוז הנמענים שלחצו על קישור בדוא"ל שלך. מדד זה יכול לתת לך תובנות לגבי האפקטיביות של הקריאה לפעולה והרלוונטיות של התוכן שלך.


שיעור המרה: אחוז הנמענים שהשלימו פעולה רצויה לאחר לחיצה אל האתר שלך. מדד זה יכול לתת לך תובנות לגבי האפקטיביות של דף הנחיתה שלך וחוויית האתר הכוללת.


שיעור יציאה מדף כניסה: אחוז הודעות האימייל שלא היו ניתנות למסירה והוחזרו לשולח. שיעור יציאה גבוה מדף הכניסה יכול להצביע על בעיות באיכות רשימת הדוא"ל שלך או במסירת הדוא"ל.


שיעור ביטול הרשמה: אחוז הנמענים שביטלו את הסכמתך לקבל ממך מיילים עתידיים. שיעור ביטול הרשמה גבוה עשוי להצביע על כך שהתוכן שלך אינו רלוונטי או מרתק מספיק עבור הקהל שלך.

כעת, לאחר שכיסינו את המדדים העיקריים שיש לעקוב אחריהם, בואו נצלול אל הכלים המובילים לניתוח שיווק בדוא"ל.

כלי 1: גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הוא כלי רב עוצמה המאפשר לך לעקוב אחר תנועת האתר והתנהגות המשתמשים. אבל האם ידעת שאתה יכול להשתמש ב-Google Analytics גם כדי לעקוב אחר מסעות הפרסום שלך בשיווק בדוא"ל? על ידי הגדרת מעקב אחר מסעות פרסום ב-Google Analytics, תוכל לעקוב אחר כמה מבקרים מסעות הפרסום שלך בדוא"ל מביאים לאתר שלך, כמה זמן הם נשארים באתר שלך ואילו פעולות הם מבצעים.

כדי להגדיר מעקב אחר מסעות פרסום בגוגל אנליטיקס, תצטרך להוסיף פרמטרים לכתובות האתרים בהודעות האימייל שלך. זה יאפשר לגוגל אנליטיקס לעקוב אחר המקור, המדיום ושם מסע הפרסום של כל מבקר שלחיץ לאתר שלך מהאימיילים שלך. לאחר שתגדיר מעקב אחר מסע פרסום, תוכל להציג דוחות מפורטים על ביצועי מסע הפרסום שלך בדוא"ל ב-Google Analytics.

כלי 2: Mailchimp

Mailchimp היא אחת מפלטפורמות השיווק בדוא"ל הפופולריות ביותר בשוק, ולא בכדי. לא רק שהוא מציע ממשק ידידותי למשתמש ומגוון רחב של תבניות דוא"ל, אלא הוא גם כולל תכונות ניתוח חזקות. עם Mailchimp, אתה יכול לעקוב אחר מדדי מפתח כמו שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים ושיעורי המרות, כמו גם להציג דוחות מפורטים על פעילות מנויים וביצועי קמפיינים בדוא"ל.

אחת התכונות הבולטות של Mailchimp היא יכולות הפילוח והמיקוד המתקדמות שלה. עם Mailchimp, אתה יכול לפלח את רשימת הדוא"ל שלך על סמך מגוון רחב של קריטריונים, כולל התנהגות מנויים, תחומי עניין ודמוגרפיה. זה מאפשר לך לשלוח מיילים ממוקדים ורלוונטיים מאוד לקהל שלך, מה שיכול לשפר את המעורבות ולהניב יותר המרות.

כלי 3: HubSpot

HubSpot היא פלטפורמת שיווק הכל באחד הכוללת שיווק בדוא"ל, CRM ותכונות ניתוח. עם HubSpot, אתה יכול לעקוב אחר מדדי מפתח כמו פתיחת דוא"ל, קליקים והמרות, כמו גם להציג דוחות מפורטים על פעילות מנויים וביצועי קמפיינים בדוא"ל. HubSpot כולל גם יכולות פילוח ומיקוד מתקדמות, המאפשרות לך לשלוח מיילים מותאמים אישית לקהל שלך על סמך תחומי העניין וההתנהגות שלו.

אחת התכונות הבולטות של HubSpot היא לוח המחוונים לניתוח בזמן אמת, המאפשר לך לעקוב אחר הביצועים של מסעות הפרסום שלך בדוא"ל בזמן אמת. זה יכול להיות בעל ערך רב עבור קבלת החלטות מונחות נתונים ואופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך תוך כדי תנועה.

מה זה HubSpot?

כלי 4: לקמוס

Litmus היא פלטפורמת בדיקות וניתוח דוא"ל המאפשרת לך לצפות בתצוגה מקדימה של הדוא"ל שלך במספר מכשירים ולקוחות דוא"ל. עם Litmus, אתה יכול להבטיח שהודעות הדוא"ל שלך ייראו נהדר ויתפקדו כראוי בכל מכשיר, מה שיכול לשפר את המעורבות ולהניב יותר המרות.

בנוסף ליכולות בדיקת הדוא"ל שלו, ליטמוס כולל גם תכונות אנליטיות חזקות. עם Litmus, אתה יכול לעקוב אחר מדדי מפתח כמו שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים ושיעורי המרות, כמו גם להציג דוחות מפורטים על פעילות מנויים וביצועי קמפיינים בדוא"ל. לקמוס כולל גם יכולות פילוח ומיקוד מתקדמות, המאפשרות לך לשלוח מיילים מותאמים אישית ורלוונטיים ביותר לקהל שלך.

כלי 5: Mixpanel

Mixpanel היא פלטפורמת ניתוח מתקדמת המאפשרת לך לעקוב אחר התנהגות המשתמשים באתר ובאפליקציה לנייד שלך. בעוד Mixpanel לא תוכנן במיוחד עבור ניתוח שיווק בדוא"ל, זה יכול להיות כלי רב ערך למעקב אחר היעילות של מסעות הפרסום שלך בדוא"ל בהנעת התנהגות משתמשים באתר שלך.

עם Mixpanel, אתה יכול לעקוב אחר מדדי מפתח כמו מעורבות משתמשים, שימור ושיעורי המרות, כמו גם להציג דוחות מפורטים על התנהגות המשתמש. זה יכול לעזור לך להבין כיצד מסעות הפרסום שלך בדוא"ל משפיעים על התנהגות המשתמשים באתר שלך, ולקבל החלטות מבוססות נתונים כדי לשפר את מסעות הפרסום שלך.

כיצד להשתמש בכלים אלה לניתוח שיווק יעיל בדוא"ל

כעת, לאחר שכיסינו את הכלים המובילים לניתוח שיווק בדוא"ל, חשוב להבין כיצד להשתמש בכלים אלה ביעילות. הנה כמה טיפים לשימוש בכלים אלה כדי לשפר את מסעות הפרסום שלך בשיווק בדוא"ל:


הגדר יעדים ברורים: לפני שתתחיל לעקוב אחר מדדי הדוא"ל שלך, חשוב להגדיר יעדים ברורים למה שאתה רוצה להשיג עם מסעות הפרסום שלך בדוא"ל. זה יעזור לך למקד את המאמצים שלך ולקבל החלטות מונעות נתונים כדי לשפר את התוצאות שלך.


עקוב אחר המדדים הנכונים: אמנם חשוב לעקוב אחר מגוון רחב של מדדים, אך חשוב גם להתמקד במדדים החשובים ביותר למטרות העסקיות שלך. ודא שאתה עוקב אחר מדדים שרלוונטיים ליעדים שלך ויכולים לעזור לך לבצע שיפורים ממוקדים במסעות הפרסום שלך.


פלח את הקהל שלך: השתמש ביכולות פילוח ומיקוד מתקדמות כדי לשלוח מיילים מותאמים אישית ורלוונטיים ביותר לקהל שלך. זה יכול לשפר את המעורבות ולהניב יותר המרות.


בדוק ובצע אופטימיזציה: השתמש בבדיקות A/B ובטכניקות אופטימיזציה אחרות כדי לבדוק אלמנטים שונים של מסעות הפרסום שלך בדוא"ל ולקבל החלטות מבוססות נתונים כדי לשפר את התוצאות שלך.