הבנת צרכי העסק שלך
הצעד הראשון לבחירת הפלטפורמה הנכונה לשיווק בדוא"ל הוא להבין את הצרכים העסקיים שלך. לפני בחירת פלטפורמה, עליך לקבוע מהן יעדי השיווק שלך ומה אתה מקווה להשיג באמצעות שיווק בדוא"ל. האם אתה רוצה להגדיל מכירות, לייצר לידים או לשפר את מעורבות הלקוחות? לאחר שזיהית את המטרות שלך, תוכל לקבוע אילו תכונות ופונקציונליות אתה צריך מפלטפורמת שיווק בדוא"ל.
גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא גודל רשימת הדוא"ל שלך. אם יש לך רשימת דוא"ל קטנה, ייתכן שלא תזדקק לפלטפורמה עם יכולות אוטומציה מתקדמות. עם זאת, אם יש לך רשימת דוא"ל גדולה, ייתכן שתצטרך פלטפורמה שיכולה להתמודד עם רצפי אימייל מורכבים ופילוח.
לבסוף, שקול את התקציב שלך. פלטפורמות שיווק בדוא"ל מגיעות עם נקודות מחיר משתנות, ואתה צריך לבחור אחת שתתאים לתקציב שלך. עם זאת, אל תתנו לעלות להיות הגורם היחיד שמשפיע על ההחלטה שלכם. אתה עלול לשלם יותר בטווח הארוך אם תבחר בפלטפורמה שאינה עונה על הצרכים שלך.
תכונות של פלטפורמת שיווק בדוא"ל שכדאי לקחת בחשבון
בעת בחירת פלטפורמת שיווק בדוא"ל, חיוני לקחת בחשבון את התכונות והפונקציונליות שהיא מציעה. להלן כמה תכונות עיקריות שכדאי לשים לב אליהן:
תבניות אימייל ואפשרויות עיצוב
תבניות הדוא"ל ואפשרויות העיצוב שמציעות פלטפורמה יכולות להשפיע משמעותית על מסעות הפרסום שלך בשיווק בדוא"ל. פלטפורמה טובה צריכה להציע מגוון תבניות הניתנות להתאמה אישית שניתן להתאים למותג שלך. זה צריך להיות גם עורך גרור ושחרר המאפשר לך ליצור בקלות מיילים מושכים חזותית ללא כל ידע בקידוד.
ניהול ופילוח רשימות
ניהול ופילוח רשימות חיוניים לשיווק יעיל בדוא"ל. פלטפורמה טובה אמורה לאפשר לך ליצור ולנהל רשימות דוא"ל בקלות. צריכות להיות לו גם יכולות פילוח המאפשרות לך למקד לקבוצות ספציפיות של מנויים על סמך ההתנהגות, הדמוגרפיה או ההעדפות שלהם.
אוטומציה ותהליכי עבודה
אוטומציה ותהליכי עבודה חיוניים לייעול מסעות הפרסום שלך בשיווק בדוא"ל ולחסכון בזמן. פלטפורמה טובה צריכה להציע יכולות אוטומציה המאפשרות לך להגדיר הודעות דוא"ל מופעלות, רצפי קבלת פנים והודעות דוא"ל עגלות נטושות. צריכות להיות לו גם תכונות זרימת עבודה המאפשרות לך ליצור רצפי דוא"ל מורכבים ולהפוך משימות חוזרות לאוטומטיות.
אנליטיקה ודיווח
ניתוח ודיווח הם קריטיים למדידת הצלחת מסעות הפרסום שלך בשיווק בדוא"ל. פלטפורמה טובה צריכה להציע תכונות ניתוח ודיווח מפורטות המאפשרות לך לעקוב אחר שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים ושיעורי המרה. זה צריך גם לספק תובנות לגבי התנהגות מנויים ומעורבות.
תמחור ובמחיר נוח
התמחור הוא גורם חשוב שיש לקחת בחשבון בעת בחירת פלטפורמת שיווק בדוא"ל. רוב הפלטפורמות מציעות רמות תמחור שונות בהתבסס על מספר המנויים או רמת התכונות שאתה צריך. פלטפורמות מסוימות עשויות גם לגבות עמלות נוספות עבור תכונות תוספות או שליחת דוא"ל מוגזמת.
בעת הערכת תמחור, חיוני לקחת בחשבון את העלות לטווח ארוך של הפלטפורמה. פלטפורמה שמציעה נקודת מחיר נמוכה יותר בהתחלה עלולה לעלות יותר בטווח הארוך אם היא לא עונה על הצרכים שלך או דורשת שדרוגים יקרים. מצד שני, פלטפורמה יקרה יותר עשויה להציע יותר תכונות ויכולות שיכולות לחסוך לך זמן ומשאבים בטווח הארוך.
תעריפי מסירה בדוא"ל
שיעורי מסירת הדוא"ל הם קריטיים להצלחת מסעות הפרסום שלך בשיווק בדוא"ל. אם האימיילים שלך לא מגיעים לתיבות הדואר הנכנס של המנויים שלך, מסעות הפרסום שלך לא יהיו יעילים. פלטפורמת שיווק טובה בדוא"ל צריכה להיות בעלת שיעורי מסירה גבוהים ולהציע תכונות המבטיחות שהמיילים שלך לא יסומנו כדואר זבל.
בעת בחירת פלטפורמה, בדוק את שיעורי המסירה שלה ושאל אם היא מספקת כלים לשיפור יכולת מסירת הדוא"ל. חלק מהפלטפורמות מציעות תכונות אימות דוא"ל כגון DKIM ו-SPF שיכולות לשפר את שיעורי המסירה.
ממשק ידידותי למשתמש
ממשק ידידותי למשתמש חיוני לקלות השימוש והפרודוקטיביות. פלטפורמת שיווק טובה בדוא"ל צריכה להיות בעלת ממשק אינטואיטיבי שקל לנווט. זה צריך גם להיות בעל עיצוב נקי ולהציע תכונות המאפשרות ליצור ולנהל קמפיינים בדוא"ל בקלות.
בעת הערכת הממשק של פלטפורמה, שקול את קלות השימוש שלו ואת הזמן שלוקח להשלים משימות. פלטפורמה שדורשת הרבה זמן ומאמץ לניווט עשויה להיות לא הבחירה הטובה ביותר עבור משווקים עסוקים.
יכולות אינטגרציות ואוטומציה
אינטגרציות ויכולות אוטומציה הן חיוניות לייעול זרימת העבודה שלך ולהגברת הפרודוקטיביות. פלטפורמת שיווק טובה בדוא"ל צריכה להציע אינטגרציות עם כלי שיווק אחרים כגון תוכנות CRM, פלטפורמות מדיה חברתית ופלטפורמות מסחר אלקטרוני. צריכות להיות לו גם יכולות אוטומציה המאפשרות לך לבצע אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן ולחסוך זמן.
בעת הערכה של יכולות האינטגרציות והאוטומציה של פלטפורמה, שקול את הכלים שבהם אתה משתמש כעת ואת אלה שאתה עשוי להזדקק להם בעתיד. בחר פלטפורמה המציעה אינטגרציות עם הכלים הדרושים לך ובעלת יכולות אוטומציה העונות על הדרישות הספציפיות שלך.
תמיכת לקוחות ומשאבים
תמיכת לקוחות ומשאבים חיוניים לפתרון בעיות ולהפקת המרב מפלטפורמת השיווק שלך בדוא"ל. פלטפורמה טובה צריכה להציע ערוצי תמיכה שונים כמו דואר אלקטרוני, טלפון וצ'אט חי. צריך להיות לו גם בסיס ידע או מרכז משאבים המספק מאמרים ומדריכים מועילים.
בעת הערכה של תמיכת לקוחות ומשאבים של פלטפורמה, שקול את רמת התמיכה שאולי תזדקק לה ואת זמינות המשאבים. בחר פלטפורמה שמציעה את רמת התמיכה והמשאבים הדרושים לך כדי להצליח בשיווק בדוא"ל.
פלטפורמות שיווק דוא"ל מובילות - Mailchimp, Constant Contact ו-Aweber
ישנן פלטפורמות שיווק דוא"ל רבות זמינות, אך חלקן בולטות מהשאר. להלן שלוש מהפלטפורמות המובילות לשיווק בדוא"ל:
Mailchimp
Mailchimp היא אחת מהפלטפורמות הפופולריות ביותר לשיווק בדוא"ל. הוא מציע ממשק ידידותי למשתמש, מגוון תבניות דוא"ל ואפשרויות עיצוב ויכולות אוטומציה מתקדמות. Mailchimp מציעה גם תוכנית חינמית לעסקים עם פחות מ-2,000 מנויים.
מגע מתמיד
Constant Contact היא פלטפורמת שיווק דוא"ל רבת עוצמה המציעה מגוון תכונות ואינטגרציות. יש לו ממשק ידידותי למשתמש, תבניות דוא"ל הניתנות להתאמה אישית ויכולות אוטומציה מתקדמות. Constant Contact מציעה גם תמיכת לקוחות ומשאבים מצוינים.
Aweber
Aweber היא פלטפורמת שיווק בדוא"ל חזקה המציעה מגוון תכונות ואינטגרציות. יש לו ממשק ידידותי למשתמש, תבניות דוא"ל הניתנות להתאמה אישית ויכולות אוטומציה מתקדמות. Aweber מציעה גם תמיכת לקוחות ומשאבים מצוינים.